"V síti času" František Uldrich (1989) - Portrét národního umělce Františka Vláčila

 


"V síti času" František Uldrich (1989) - Portrét národního umělce Františka Vláčila

Dokumentární
Československo, 1989, 20 min
Režie: František Uldrich
Scénář: František Uldrich
Hrají: František Vláčil


"Ze všech literárních forem, které mají nejblíž k filmu, se mi zdá, že je to poezie. Už ve svý skladbě jednotlivých veršů, který dávaj jiný význam, tak podobnou skladbu má i film, kde při řazení dvou záběrů, které mohou mít různou významovou i estetickou kvalitu, vzniká jejich sestřihem význam třetí, který v těch dvou už nemusí být přímo obsažen. A v tom má kinematografie k poezii velmi blízko a v tom je také nesmírně půvabná."

"Já si vůbec myslím, že skutečná tvorba je zvláštní výsadou lidí... Kdykoli jsem točil nějaký film a přestal jsem tvořit a najednou jsem k němu přestal mít vztah, tak zůstala jenom práce. A to bylo potom strašně těžký a většinou je to na tom filmu vidět. Tvorba je výsadou lidí. Práce je násilí. Kdežto tvorba je radost."

František Vláčil





Populární příspěvky z tohoto blogu

"Z průpovědí arabských" Zuzana Kudláčková (Litera Proxima, 2011)

Abú Bakr ibn Tufajl "Živý, syn Bdícího" (AUDIOKNIHA)

Jiří Trnka

"Ničí modernita dětství?" Ahmed Paul Keeler (@The Thinking Muslim), 4.10.2024

Pavel Barša: Tři utopie 19. století - prométhovsko-pokrokářská, romanticko-reakční a marxistická @EDO (2023)