Black Milk "Černý kosmonaut"



Black Milk "Černý kosmonaut"


Řekli mi, že řešení je vytyčit si cíl hodně vysoko.
A tak sem se rozhodl, že poletím ke hvězdám, ač nemám kosmickou loď.
Jsem ale černý kosmonaut; no řekněte, co víc bych si moh přát?
Tudy ale pro nás cesta nikdy nevedla.
Tu si 
všude moji bratři museli vybudovat sami.

(…)
Jo, jedem v kšeftování, protože nemáme jinou volbu.
Protože nemáme zastání.
Protože moje rodiče stále lpí na životní perspektivě klamu (…)
Zatímco tíha světa se zdá být těžší a těžší.
A hranice mezi námi vytváří nepřekročitelnou bariéru (…)
To je důvod, proč se mí mladší bratři už o nic nestarají,
A radši chtějí mít zlatý řetěz a drahý hadry.
Jenže výsledek je, že nás hodí za mříže s poutama na rukou.
Není to fér, ale aspoň jasná řeč.

Říkal jsem si, proč vy nikdy neuvidíte mír?
Proč mě vždy uvidíte v okázalých hadrech?
A svůj bič na cizince vidět jako trofej vítěze.
Patříme sice do tohoto světa,
ale museli sme si v něm vytvořit ještě náš vlastní.

Řekli mi, že řešení je vytyčit si cíl hodně vysoko.
A tak sem se rozhodl, že poletím ke hvězdám, ač nemám kosmickou loď.
Jsem ale černý kosmonaut; no řekněte, co víc bych si moh přát?
Tudy ale pro nás cesta nikdy nevedla.
Tu si moji bráchové museli vybudovat všude sami.

Každý prožitý den se ti chce křičet.
Je ti 13, ale musí už z tebe být pán domu.
Je to těžké, ale to dáš, ne?
Po čem jsme toužili bylo být v balíku.
Život nás míjel a my museli rychle dospět.
Výsledkem bylo srdce bez citu.
Proto ukazujem prostředníček těm, co na nás ukazují prstem,
že jsme ze špatné čtvrti, ve které ale stejně nikdy nebyli.
V téhle pasti jsme všichni lapeni.
Proč myslíš, že máme všichni bouchačky?
(...)
Život na okraji srázu, ze kterého se ti chce skočit.
Doufám, že mi narostou křídla, než se to tady všechno zhroutí.





Populární příspěvky z tohoto blogu

ERIC GARNER "I Can´t Breathe" (RIP)

Alex Haley Tells the Story of His Search for Roots

"Manifest radikálního realismu" Dominik Forman

Nový orient na téma: muslimové ve světě svém i cizím (články od 50. let do současnosti)