Jindřich Chalupecký o českém umění po roce 1948

 



"Přiznám se, že po roce 1948 jsem sám chtěl emigrovat. Z tisícileté krásné Prahy jakoby zůstala jen prázdná škraboška. Nemělo smysl zůstávat dál v tomto neplodném prázdnu. Dnes jsem šťastný, že jsem zůstal právě tady. Vnější rámec moderního umění je v Čechách docela jiný než na Západě. Není tu institucí, které by je podporovaly, o to je svobodnější. [...] Vlastně tu vzniklo nové umělecké centrum." 

Jindřich Chalupecký



zdroj: Jindřich Chalupecký "Cestou necestou" (H & H, 1999), s. 266; Z rukopisů Jindřicha Chalupeckého čte historička umění Mahulena Nešlehová v pořadu "Mám raději umělce než umění...Dokument o Jindřichu Chalupeckém" (Vltava, 2010, 55 min.)


Populární příspěvky z tohoto blogu

"Česká rapsodie" (1969), rež. Vojtěch Jasný

"Z průpovědí arabských" Zuzana Kudláčková (Litera Proxima, 2011)

"Orwell vs. Huxley" Neil Postman (1985)

"Můj obraz mluví o práci rukou" Vincent van Gogh (1885)

"Neskrývaný intelekt & kýč" Milan Kundera